ناامیدی سازنده سابق کالاف دیوتی از مردم

مدیر سابق استدیو اسلج همر معتقد است که روند درست کردن یک بازی بسیار سخت تر از چیزی است که بنظر می رسد. اما عده بسیاری از بازیکنان از موضوع درک درستی ندارند. این فرد اخیرا درباره این که بازی ها چطور ساخته می شوند لب به سخن گشوده است. برای مثال وی گفته برای این که هر بازی کالاف دیوتی ساخته شود نیاز به این است که ماه های طولانی درباره موضوع بازی بررسی و تحقیق شود. در یکی از نسخه های بازی این مدیر اذعان کرده است که مجبور بوده به مدت ۳ سال درباره جنگ جهانی دوم کتاب های بسیاری را مطالعه نماید. او حتی در این راستا از کمک تاریخ شناسان نیز بهره برده است. همچنین برای این که درک بهتری از مکان هایی که قرار بوده است بازی در آن انجام شود داشته باشد توسط یک خودرو به دور اروپا سفر کرده است و در انتها با تفنگ های مختلفی کار کرده تا بتواند اسلحه ها را هرچه واقعی تر طراحی کند. بازیکنان دچار این تصور هستند که بازی دچار روندی تکراری شده که این امر دلیل بر این است که هر سال نسخه جدیدی ارائه می شود. ولی با این حال باید دانست که افرادی که کالاف دیوتی را طراحی می کنند تنها یک شرکت نیستند بلکه سه شرکت این کار را انجام می دهند و هر شرکتی باید چندین سال متوالی برای طراحی هر نسخه زمان بگذارد. همین طور برای تولید بازی کالاف دیوتی ۲ شرکت دیگر نیز به نام های تری آرک و اینفینیتی مشغول فعالیت هستند. پس در نتیجه اسلج همر همراه با این دو شرکت نام برده شده در جریان یک رقابت سعی می کنند تا بهترین کار خود را به بازار ارائه دهند. در واقع رقابتی که بین سه شرکت وجود دارد موجب می شود که آن ها سعی کنند تا برای فروش و کسب امتیاز بیش تر کارکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

برای دیدن اکانت های این بازی کلیک کنید.

بازی کالاف دیوتی وارن زون

همین طور بخوانید درباره آموزش تنظیمات گرافیکی پابجی

با این که هنوز به طور رسمی از وجود بازی بعدی رونمایی نشده است ولی خبرها حاکی از این است که بازی Vanguard قرار است مورد تولید قرار گیرد. در این نسخه هم می توان به صورت چند نفره بازی کرد و هم این که یک قسمت زامبی در آن وجود دارد. جریان بازی در اروپا و زمان آن جنگ جهانی دوم است و داستان آن درباره نیروهای ویژه متحدین است. استدیو sledgehammer به دلیل این که زمان بالاتری در اختیار داشته است پس باید انتظار داشته باشیم تا بهترین کار خود را به ما ارائه دهد.
این اطلاعات بعد از چندین هفته در اختیار علاقمندان قرار گرفته بود. طبق یک منبع داخلی تصاویری از این بازی منتشر شده است که باعث شده جزئیات جالبی در اختیار بازیکنان قرار گیرد. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم فرد مورد نظر افشا کرده بود که قرار است بازی در سال های جنگ جهانی ۲ شکل بگیرد. در واقع اکتیویژن و اسلج همر برخلاف دایس که با نسخه battlefield2042 سفری به آینده داشته است این دو شرکت به گذشته سفر کرده تا بتوانند آن وقایع هیجان انگیز را تجربه کنند. فرد افشا کننده همچنین گفته است که hud در بازی به نسخه ای از کالاف دیوتی به نام world at war که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده بود شباهت های زیادی دارد. وجود اسلحه هایی هم چون شات گان و kar98 نیز در بازی مشاهده شده است. همچنین باید گفت که که صحنه هایی از بازی در آفریقا بوده است و مدی به نام headquarters نیز در بازی دوباره استفاده شده است. منبع مورد نظر که mw2 og نام دارد همواره از منابع بسیار معتبر در زمینه اطلاع رسانی بوده است ولی نمی توان به طور کامل به این اطلاعات بسنده نمود و استدیوهای بازی سازی کالاف دیوتی نیز حرفی از رد و تایید شایعات نزده اند. اکتیویژن تمایل دارد تا از این بازی در تابستان رونمایی کند. کمپانی مورد نظر در گذشته از نسخه black ops cold war نیز به همین طریق رونمایی کرده است. همچنین باید گفت که اسلج همر برای گسترش بازی با treyarch نیز همکاری می نماید. داستان مربوط به زمانی می شود که هنوز جنگ تمام نشده است و باید نیروهای متحد تشکیل شوند. طبق برآورد ها نسخه جدید بازی کالاف دیوتی یعنی vanguard باید در ماه های پایانی سال برای ایکس باس وان، پلی استیشن پنج، پلی استیشن چهار و ایکس باکس سری ایکس/اس موجود گردد.

همین طور بخوانید درباره نکاتی در خصوص برنده شدن در پابجی

درخواست بازیکنان کالاف دیوتی برای بازگشت یک ویژگی قدیمی

در نسخه جدیدی که قرار است عرضه شود بازیکنان درخواست کرده اند که ویژگی قدیمی ای به این بازی بازگردد. این ویژگی اسکوراستریک با قابلیت شخصی سازی نام دارد. در نسخه ای از کالاف دیوتی به نام Advanced warfare از این ویژگی پرده برداری شده بود ولی با گذشت زمان و ایجاد نسخه های دیگر ویژگی مورد نظر دیگر در بازی دیده نشد. بازیکنان هنگام ارائه نسخه advanced warfare علاقه زیادی به این ویژگی داشتند همین طور رضایت خود را از بازی جدید نیز اعلام کرده بودند. اما متاسفانه در شش سال بعد هیچ خبری از این ویژگی نبود و همچنین با وجود این که در نسخه ای از کالاف دیوتی به نام infinite warfare از اسکوراستریک های دیگری استفاده شده بود ولی استدیو موفق نشد تا رضایت کاربران را به خود جلب کند. ولی اگر بخواهیم از دیدگاه استدیو سازنده به این مسئله نگاه کنیم باید بگوییم که ایجاد تعادل در اسکوراستریک ها کار راحتی نیست و استدیو مجبور خواهد بود تا زمان زیادی را برای انجام این کار صرف کند به همین دلیل این ویژگی در نسخه های بعدی استفاده نشده بود.